האם בריא לשתות סודה?

האם בריא לשתות סודה

לפעמים אנחנו מקבלים כל כך הרבה מידע סותר לגבי אוכל ובריאות, שכבר קשה לדעת למה להאמין. אנחנו כמובן יודעים שלאכול ירקות בריא יותר מלאכול עוגות, וששתיית מים בריאה יותר מאשר שתיית משקאות מוגזים כמו קוקה קולה. אך בין לבין יש הרבה דברים פחות ברורים. בינהם, האם בריא לשתות מים מוגזים וסודה.

שתיית סודה והגוף שלנו

על פניו זה נראה פשוט. מי סודה הם בסך הכל מים שבהם יש פחמן דו-חמצני מומס. הפחמן הדו-חמצני יוצר גזים והופך את המים למים מוגזים. בשביל אנשים מסוימים, זה הבדל של שמיים וארץ בטעם. חלק אוהבים, חלק שונאים, והרבה מאוד לומדים לאהוב עם השנים. יש מים מוגזיים טבעיים, אך בדרך כלל כאשר מדברים על סודה, מדברים על מים מוגזים שנוצרו במפעל.

אין במי סודה קלוריות, אין סוכר, ואין בעצם שום דבר שנוסף אל המים. אז יש לנו תשובה, לא? אך המצב מורכב יותר.

יש שחוששים שהגזים בסודה יגרמו להם לנפיחות ותפגע להם בעיכול. אך מסתבר ששתיית סודה יכולה דווקא להרגיע בטן שהפוכה מבחילה או כאבים, ואפילו לעזור במקרים של וירוס בטן וקלקול קיבה.

בדומה לכך, יש אנשים שדואגים שהחומציות שבסודה תהפוך את הגוף שלהם לחומצי יותר. גם כאן יש סיבה אמיתית לדאגה – הריאות והכליות שלנו דואגות להפריש עודפים, והגוף שלנו נותר ברמת חומציות זהה בלי קשר למה שאנחנו אוכלים ושותים.

הדאגות לגבי פגיעה בלב או בעצמות גם הן לא מבוססות. לא נמצא קשר בין שתיית סודה לבין נזק לעצמות או ללב.

סודה ובריאות השיניים

יש חשש שנראה שעומד יותר מאחוריו – החשש ששתיית סודה תפגע בשיניים לטווח הארוך. ואכן, ישנם מחקרים משצביעים על כך שסודה חומצית יותר ממים רגילים וולכן היא גורמת לשחיקה מהירה יותר של אמייל השן. אך נראה שמדובר בכמות שלא גדולה בהרבה ממים רגילים – וקטנה בהרבה ממשקאות מתוקים, גם אם הם לא מוגזים.

כך שמיץ פירות מעובד עם תוספת סוכר מזיק יותר לשן מאשר סודה ללא סוכר. סודה בתוספת לימון גורמת לשחיקה גדולה יותר, בשל החומציות של הלימון. עם זאת, כרגע אין עדויות לכך ששתיית סודה גורמת לנזק אמיתי לשיניים, לפחות לא כאשר שותים כמויות קטנות. כמובן שמשקאות תוססים מתוקים, כמו קולה וספרייט, הם סיפור אחר.

השפעת שתיית סודה על תחושת השובע

חשוב לשים לב שהגזים במים כן יכולים לגרום לתחושה של שביעות אצל אנשים מסוימים. כך שהנפיחות שאתם אולי מרגישים לאחר שתיית סודה היא אולי דווקא דבר טוב. שתיית סודה עם ארוחה יכולה לגרום לכך שתחושת השובע תימשך יותר זמן – קח שזה יכול להיות כלי יעיל מאוד למי שמנסה לרדת במשקל. אך זה לא משהו שאפשר להסתמך על זה, וסודה לא נשארת בקיבה יותר זמן מאשר מים רגילים.

אך שימו לב שאצל אנשים מסוימים תחושת השובע שנגמרת משתיית סודה, תגרום לכך שהם ישתו פחות מאשר אם היו שותים רק מים. אך אנשים אחרים שותים יותר כאשר הם משלבים שתיית מים עם שתיית סודה. תנסו לשים לב מה עובד עליכם.

סיכום

בקיצור, למי שמנסה להיגמל ממשקאות מתוקים, סודה מהווה אופציה טובה שתעזור לכם לשתות מספיק נוזלים ועם זאת לא להשתעמם משתיית מים בלבד. כמו כל דבר אחר בחיים, חשוב לשמור על איזון ומתינות. אך כל עוד אתם לא מגזימים – תרגישו חופשי להוסיף סודה לעגלת הקניות שלכם.

בדקו גם

קרם לחות לפנים גיל 50 פלוס

קרם פנים מומלץ לגיל 50 – הרשימה המלאה

הגעתן לגיל 50? הגיע הזמן להתחיל להקפיד על שגרת טיפוח הכוללת קרם פנים. בגיל חמישים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.