כל מה שרציתם לדעת על טעינת טסלה בישראל

בתמונה: מבט-על המציג רכב טסלה נטען בעמדת טעינה ציבורית


טסלה היא חברת רכבים חשמליים המוציאה דגמים מדהימים ויוקרתיים, אך זה לא יתרונה היחיד. רכבים חשמליים לא מזהמים את הסביבה כמו הרכבים שמונעים על ידי דלק ובכך חשיבותה הגדולה של החברה.

רכבי טסלה הגיעו כבר לישראל ובשביל לרכוש אחד צריך לדעת איך להשתמש ברכב וכיצד לטפל בו. הנושא המרכזי שכדאי ללמוד אותו לפני שרוכשים מכונית טסלה הוא ההטענה. סקרנים לשמוע איפה יהיו תחנות ההטענה ואיך זה בעצם עובד? הכתבה הבאה במיוחד בשבילכם.

איך מתרחשת הטעינה?

כל רכב טסלה מגיע עם כבלים המתאימים לשקעים שונים, יש לקחת את הכבלים אתכם לכל מקום למקרה שתרצו להטעין. כמו הפתח לדלק, גם לטסלה יש פתח טעינה אותו ניתן לפתוח במספר דרכים –

  1. לחצן ידית הטעינה
  2. אפליקציית טסלה ( כדאי להוריד אותה בלי קשר ).
  3. בדגם מודל 3 ניתן לגעת בעדינות בפינה הימנית של שקע הטעינה על מנת לפתוח אותו.

לאחר שפתחתם את השקע וחיברתם את הכבל נורית החיווי תשנה את צבעה מכחול לירוק ובכך תדעו שעשיתם את כל הפעולות בצורה נכונה.

איפה ניתן להטעין את הטסלה?

בשונה ממכונית רגילה, אפשרויות ההטענה של טסלה הן מאוד נוחות וידידותיות. לא תאמינו אבל אפשר להטעין את הטבלה בבית או במקום העבודה מבלי להיות תלויים בתחנת דלק. מומלץ להטעין את הטסלה בבית כיוון שכך תוכלו להטעין בשעות הלילה, לכן כדאי להתקין את ה- wall connector  (מכשיר אליו מחברים את הכבל) בבית. גם מקום העבודה הוא אופציה נוחה כי בדרך כלל הרכב חונה שם שעות רבות ללא שימוש.

איך מתקינים מכשיר הטענה בבית?

  1. מומלץ להזמין טכנאי שהוכשר להתקנת מכשירי הטענה של טסלה. אם תזמינו טכנאי רגיל עליכם להראות לו את חוברת ההוראות ולוודא כי הוא עושה את העבודה נאמנה. חשוב לציין שניתן להטעין את  הרכב בשקע רגיל בעזרת המתאם שמגיע עם כל רכב טסלה, אך זוהי טעינה איטית מאוד. על כל שעת טעינה בשקע רגיל מתקבלים רק חמישה עשר קילומטרים של נסיעה. חשוב לציין שיש לכבות את הסוללה בעת ההטענה, מדובר בסכנה של ממש.

עמדות טעינה

אמנם עמדות הטעינה הן פתרון נוח, במיוחד לנסיעות ארוכות, אך טעינה ביתית היא המהירה ביותר והזולה ביותר. מומלץ להשתמש בטעינה הביתית לרוב ולשלב מדי פעם טעינה בתחנות ציבוריות. תחנות הריענון שיוקמו בארץ יהיו מסוג של supercharger. התחנות יוקמו ליד תחנות ריענון רגילות ובסמוך לכבישים ראשיים. גרסת המטענים שככל הנראה תותקן בישראל תהיה מסוג דור 3 – סוג זה יאפשר טעינה של 120 ק"מ בחמש דקות בלבד. כמו כן בסוג זה עוצמת הטעינה לא יורדת לאחר ההטענה ובכך לא יוצרת עיכובים שתחנות הציבוריות.

עמדות ציבוריות מסוג נוסף

עמדות הטעינה בשם destination charging מותקנות במקומות הרכב חונה למספר שעות כיוון שההטענה שלהן איטית יותר. עמדות אלה עתידות להיות במרכזי קניות, מסעדות, מלונות וכיוצא בזה. חשוב לציין שחברת טסלה חשבה על כל הפרטים – ניתן לראות במסך המגע שבקדמת הרכב אתת כל תחנות הטעינה ולתכנן מסלול נסיעה שיתחשב ברמת הסוללה ובמיקום התחנות.

יש לנו ארץ קטנטונת

דגם מודל 3 של טסלה עתיד לכבוש את ישראל. הוא מסוגל לנסוע 550 ק"מ רק מהטענה אחת. הישראלי הממוצע נוסע בשבוע 350 ק"מ, עם טסלה דגם מודל 3 נצטרך להטעין את הרכב אחת לשבוע וחצי. כמו כן, נסיעה לאילת תתאפשר בלי הטענה כלל – בזכות המדינה הקטנה שלנו נצמצם את הצורך שלנו בהטענה ונוחות השימוש תעלה.

אז איפה ימוקמו התחנות של טסלה?!

לפי התכנון ב2021 יוקמו תחנות בתל אביב, חיפה, באר שבע ואילת. ערים אלה נבחרו בשל גודלן ובשל מיקומן השונה – צפון, מרכז ודרום. כמו כן, מדובר בערים גדולות שמהוות מרכז ציבורי לאוכלוסייה סביבן. כרגע אין צפי להקמת תחנות במזרח הארץ, ירושלים ויהודה ושומרון, אך נקווה כי בעתיד גם האזרחים שם יזכו ליהנות מתחנות טעינה. התכנון שהוצג הוא ראשוני מאוד, ייתכנו שינויים בהמשך לפי רמת הפופולריות שתהיה לטסלה בארץ.

התחנה הראשונה בארץ!

התחנה הראשונה של טסלה היא בקניון עזריאלי בתל אביב. בעמדה זו שישה עמדות טעינה בהן ניתן להטעין את הרכב במספר דקות בלבד. אמנם בשביל הטענה מלאה צריך לחכות 40 דקות, אך מספר דקות יספיקו ל120 ק"מ, טווח נסיעה גדול בהתחשב במרחקים הקטנים בארץ. עלות התדלוק מגיעה לשקל לקילוואט/שעה. מדובר במחיר זול יותר מתדלוק רב בבנזין. כמו שציינו קודם, הכי זול לתדלק בבית, אם תקפידו על כך העלות השוטפת של אחזקת רכב של טסלה תהיה זולה יורת מאחזקת רכב רגיל.

האם צריך להיות ליד הרכב בזמן הטעינה?

אין צורך לשמור על הרכב בזמן הטעינה, בשונה מתדלוק רגיל. רוב האנשים מטעינים בלילה או בזמן העבודה ואין בכך סכנה. כמו כן, הרכב ננעל בזמן הטעינה ובכך נמנעת סכנת הגניבה – טסלה חשבה על הכל!

לסיום, סרטון יוטיוב קצר שמתאר את תהליך טעינת הטסלה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *