רשת הסופרמרקטים קארפור בישראל

סופר מרקט קרפור
סופרמרקט קארפור

רשת הסופרמרקטים קארפור הגיעה לישראל בקול תרועה בחודש מרץ 2022. אז מהי הרשת, מי ניסה להביא אותה לישראל בעבר ומתי היא צפויה להתפרס באופן מלא בישראל? כל השאלות הבוערות וכל מה שצריך לדעת – רשת הסופרמרקטים קארפור בישראל, מתחילים.

רשת קארפור – התחלה חדשה בישראל

ביום 6 במרץ 2022 הודיעה חברת אלקטרה צריכה על מהפכה בקמעונאות בישראל, כאשר החליטה לסגור את הרשתות "מגה" ו – "יינות ביתן", ומיתוגן מחדש תחת מותג הקמעונאות הבין לאומי קארפור. אז לאור השאלות הרבות החלטנו לרכז עבורכם – כל מה שצריך לדעת על הרשת הבינ"ל.

קארפור Carrefour– מבוא קצר

קארפור היא חברת הקמעונאות השנייה בגודלה בעולם אחרי וולמראט, והגדולה ביותר באירופה. ביבשת אירופה בפרט נאמד המחזור השנתי של הרשת במעלה מ – 81 מיליארד יורו, והיקף העסקאות אותה היא מבצעת נאמד בכמעט 2 מיליארד בשנה.

החברה הציבורית נודעת בעיקר בשל אסטרטגיית מכירת האונליין החזקה בה היא דוגלת, מחזיקה לצד המכירות המרובות בקו שינוע מזון, ופרסה ביותר מ – 40 מדינות סך של 13,900 סניפים לערך.

קצת היסטוריה – ניסיונות קודמים להביא את הענקית לישראל

כאמור בכותרת, העסקה האמורה אינה הפעם הראשונה בה ניסו נציגים ישראלים להביא את החברה למדינת ישראל. אי שם בשנת 2016, ניסה בעלי ומנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, להביא את החברה לכדי שיתוף פעולה עם הרשת המקומית אותה הוא מתחזק, אולם כאמור, ניסיון זה כשל.

על הקו העסקי של החברה – תמיד מובילה וחדשנית

כאמור לעיל, נכון לשנים האחרונות, מתהדרת החברה בקו שיווק אונליין (E-commerce) מרשים למדי. אולם, הדבר אינו מהווה הבלחה של רגע, שכן החברה דואגת תמיד להישאר בקו השיווק המתקדם ביותר בכל זמן נתון.

כך, ניתן לראות כי אי שם בשנות ה – 80, הייתה קארפור לאחת החברות הראשונות לצאת לשוק עם מועדון לקוחות, תוך הבנה שדאטא הוא הכוח, בכל הנוגע לשיווק. בנוסף, ניתן לראות שהחברה הייתה מהראשונות לזהות את התפתחות האינטרנט, לכל הפחות באספקט הקמעונאי, שכן השיקה את אתר האינטרנט שלה לראשונה בשנת 2000.

השאלות הבוערות – כל מה שצריך לדעת לאור כניסתה של החברה לשוק הישראלי

מתי נראה את החברה בכל עיר?

לאור העובדה שמדובר על חידוש סניפים קיימים, שכן כאמור מדובר על הסבת סניפי יינות ביתן ומגה לסניפי מותג העל החדש, הפעולה אמורה להיות פשוטה למדי.

ראשית, ייפרסו מספר סניפים ראשונים של קרפור בנקודות אטרקטיביות בישראל עד לסוף שנת 2022. אולם, הציפייה של החברה היא להתפרס על כ – 150 סניפים ישנים של יינות ביתן בתוך 3 שנים, תוך הקמת לא מעט סניפים חדשים במקביל.

אומנם לא מדובר על היקף הפריסה של רשת שופרסל, לה 301 סניפים בישראל (נכון לשנת 2022), אך מדובר ללא ספק על פריסה מרשימה.

איפה עוד פועלת החברה?

קארפור, כאמור, הינה חברה בין לאומית הנסחרת בבורסה האירופית Euronext, ואף מהווה אחת מ – 40 המניות המובילות בצרפת, שכן כלולה במדד ה – CAC 40. הדבר מוביל להניח כי היקף הפעילות של החברה קצת רחב יותר מאשר ישראל הקטנה ואירופה.

בהתאם לקו החשיבה האמור, ולצד תפעול סניפים רבים ברחבי אירופה, פרוסה ענקית הקמעונאות גם בדרום אמריקה, עם סניפים בארגנטינה, קולומביה, ברזיל והרפובליקה הדומיניקנית, באסיה עם סניפים ברחבי סין, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, ובעוד נקודות רבות נוספות ברחבי הגלובוס.

מהי מדיניות החברה בכל הנוגע לקיימות?

קיימות, בעברית פשוטה, היא אופק המחייה על הכדור בטווח הרחוק. משכך, בדומה לקשים מקרטון אותם אימצו מקדונלדס ורשתות אחרות, פעילויות קיימות הינן פעולות שהחברה לוקחת על עצמה כדי להפחית את מידת הזיהום, ולשמור על סביבה נקייה יותר.

כראוי לתאגיד בין לאומי בסדר הגודל שלה, בשנת 20118 הכריז אלכסנדר בומפארד, יו"ר ומנכ"ל החברה, על שינוי האסטרטגיה של החברה, כך שעד לשנת 2022 תהפוך החברה לירוקה בצורה משמעותית, לרבות על ידי השקעות בתחום, פיתוח מוצרים אורגנים וחיסכון בזיהום.

פערי המחירים – האם החברה יכולה להוביל להורדת מחירים?

על אף שנושא עליות המחירים ויוקר המחייה בכלל עולה בישראל חדשות לבקרים, נדמה שאנשים רבים לא מבינים את זהות הגורמים המשפיעים על יוקר המחייה בישראל, ועל ההשפעה שתהיה לקרפור על התחרות

בשוק קמעונאות המזון בישראל.

לפני הכל – גודלו של המתחרה

כאמור לעיל, ניתן לראות שקרפור מהווה מתחרה גדול למדי במתמודדות הישראליות. משכך, ניתן להניח כי היתרונות המושגים בהתאם לגודל החברה יעמדו לזכותה של קארפור, מה שיאפשר לה להוריד מחירים בפועל.

בחינת המצב כיום – פער של מאות אחוזים

נתון מעודד נוסף, שלכל הפחות מעיד על העמדה התחרותית של קארפור מעבר לים, הינה פערי המחירים נכון למועד הכניסה של החברה לישראל, מרץ 2022.

בבחינת מספר מוצרים נפוצים בבתי מגורים בישראל, ניתן לראות כי הפערים בין מחירי המוצרים בישראל לבין מחירי המוצרים בחו"ל נאמד בעשרות ואפילו מאות אחוזים בין עלויות המכר ברשתות בישראל לבין מחירי המוצרים באירופה ברשת קארפור. הדבר יכול להוות בשורה צרכנית חיובית עבור ישראלים רבים.

בדקו גם

מה שאתם צריכים לדעת על חברת התעופה Vueling לפני שמזמינים כרטיס טיסה

האינטרנט מלא בתלונות על חברת התעופה הספרדית Vueling. אנשים רבים מתארים זוועות על ביטולי טיסות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *